[04-Dec-2018 14:33:51 UTC] PHP Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function add_action() in /home/mananaud/greetingsfromlatvia.lv/wp-content/themes/founder/inc/customizer.php:4 Stack trace: #0 {main} thrown in /home/mananaud/greetingsfromlatvia.lv/wp-content/themes/founder/inc/customizer.php on line 4 Ko iekļaut ikvienā biznesa plānā? - greetingsfromlatvia.lv Skip to content →

Ko iekļaut ikvienā biznesa plānā?

Uzņēmējdarbības jeb biznesa plāna izstrāde nav kaut kas tāds, kam būtu jāpieiet vieglprātīgi vai jāizpilda tikai “ķeksīša pēc”. Lai gan daudzi jaunie uzņēmēji to uzskata par absolūtu formalitāti, kurai pietrūkst greznu runu un aizraujošu video stāstu spožuma, tomēr neapgāžams ir fakts, ka uzņēmējdarbības plānam ir izšķirīga nozīme. Tas ne tikai spēj pārdod ideju potenciālajiem ieguldītājiem, klientiem un darbiniekiem, bet arī konkretizē, cik veiksmīgi un ienesīgi darbosies jaundibinātais uzņēmums, kuluton pikavippi. Jā, neapšaubāmi biznesa plāna sastādīšana var aizņemt garas stundas, būt visai sarežģīta un pat reizēm biedējoša, tāpēc ir vērts iepazīties ar būtiskajiem komponentiem, kas jāiekļauj katrā biznesa plānā neatkarīgi no aprēķinātā riska tā atvēršanai.

1. Koncepcijas izstrāde.
Biznesa plāna galvenais mērķis ir sniegt tā lasītājiem pilnīgu izpratni par jaunā uzņēmuma mērķiem un to, kā tieši tie tiks sasniegti. Tāpēc uzņēmuma koncepcijas prezentācija biznesa plānā ir labākā iespēja, kā to izdarīt. Šī biznesa plāna daļa parasti tiek sadalīta trijās daļās: kopsavilkums, uzņēmuma apraksts un produkti vai pakalpojumi, ko uzņēmums piedāvās. Kopsavilkums ir kā ātrs biznesa plāna ievads, kas apraksta, kurš vada uzņēmumu un ko tas piedāvās. Aizpildiet to ar uzņēmuma aprakstu, kas ietver sevī uzņēmuma struktūru, galvenos darbiniekus, uzņēmējdarbības raksturu, kā arī īstermiņa un ilgtermiņa mērķus. Visbeidzot, aprakstiet arī produktus un pakalpojumus, ko uzņēmums plāno sniegt, parādot, kā tieši uzņēmums izcelsies ar savu unikālo piedāvājumu.
2. Tirgus analīze.
Jaunajam uzņēmuma dibinātājam šajā sadaļā ir jāpierāda, ka viņam ir pilnīga izpratne par to, kādā vidē tiek plānots atvērt biznesu un pikalaina heti ilman luottotietoja. Tirgus analīze detalizēti apraksta mērķauditorijas demogrāfisko sastāvu, kā arī sniedz vispārēju pārskatu par interesējošo nozari. Var iekļaut arī specifiku informāciju par konkurentiem, ja tādi ir attiecīgajā nozarē.
3. Uzņēmuma stratēģija.
Potenciālie jaunā biznesa investori vēlēsies uzzināt, kāds ir uzņēmuma izpildes plāns, un ko tieši tā pārstāvji darīs, lai sasniegtu panākumus un visus nospraustos mērķus gan īstermiņā, gan ilgtermiņā. Uzņēmuma stratēģijas izklāstā jums jācenšas atbildēt uz tādiem jautājumiem, kā piemēram, kāpēc izvēlētais darbības modelis būs efektīvs? Kā uzņēmums spēs būt ilgtspējīgs? Kā bizness izskatīsies pēc sešiem mēnešiem, pēc gada un vēlāk? Kā tas paplašināsies un attīstīsies nākotnē?
4. Organizācijas struktūra un pakļautība.
Šinī sadaļā detalizēti ziņosiet par to, kādā hierarhijā darbosies uzņēmums. Kā arī būs gudri ieplānot jau laikus, kā tieši uzņēmums pieaugs, kad investori varēs sākt saņemt atpakaļ noteiktu finansējuma apjomu vai kā uzņēmums sasniegs paredzēto ieņēmumu summu. Struktūra var arī palīdzēt uzskaitīt visus piesaistītos darbiniekus vai konsultantus, kas strādās līdzās uzņēmuma dibinātājiem.
5. Finanses un nepieciešamie naudas līdzekļi.
Uzņēmējdarbības plānos neizsakāmi svarīgi ir norādīt, kā šī jūsu ideja pārtaps par patiešām labu biznesu, tādēļ finanšu analīze ir kritiska jūsu veiksmes stāsta piepildīšanai. Tas jo īpaši attiecas uz visiem pirmreizējajiem jauno uzņēmumu dibinātajiem, kuri mēģina pārdot savus plānus potenciālajiem investoriem. Uzņēmējiem, kuriem nav nekādu iepriekšēju finanšu datu, lai parādītu, kā uzņēmums varētu strādāt, ir jāveic smalkas prognozes un jāsastāda maksimāli reāls jaunā biznesa darbības budžets nākamajiem pieciem gadiem. Budžetā būs tāpat arī jāiekļauj plānotā izaugsme gan resursu, gan piedāvāto produktu un pakalpojumu ziņā. Bieži vien biznesa plāna izstrādei būs nepieciešams piesaistīt grāmatvedi vai citus finanšu speciālistus, uz kuru kalkulācijām jūs varēsiet pilnībā paļauties un ko būs viegli pierādīt potenciālajiem investoriem.