Daudzi no mums spēj atrast laiku, lai atrastu un izplānotu savu nākamo ceļojumu, tādējādi nedaudz ietaupot. Turpretim, citi ceļotāji visas rūpes atstāj ceļojumu aģentu ziņā. Pirmkārt, tas ir laika ietaupījums, bet otrkārt – līdz pat ceļojuma sākumam saglabājas intriga par gaidāmo.
Ja ir doma doties uz eksotisku vietu vai neiepazītu kūrorta zonu, turklāt, lielākā grupā, noteikti ir vērts izmantot ceļojumu aģentūru vai aģentu pakalpojumus. Lai ceļojums maksimāli izdotos, izvēlētajai aģentūrai jāspēj tikt galā ar virkni nozīmīgu jautājumu.
Noticis neparedzētais
Patiesībā, ceļojuma aģentūra visbiežāk kalpo kā drošības spilvens, ja notiek neparedzētas lietas. Var aizkavēties kāds lidmašīnas reiss, un nepieciešams pārplānot ierašanās laikus dažādās vietās. Var notikt kļūme viesnīcu rezervācijas sistēmā, un nav paredzēto numuru.
Gan šādos, gan citos gadījumos aģentūras palīdzība var būt izšķiroša, jo tās darbs notiek birojā pie datoriem, nevis kādā nekurienē, kur ceļotājam par stresa faktoru var kļūt jebkas. Tikai nokļūstot neplānotā situācijā, mēs pa īstam novērtējam no malas sniegtās palīdzības vērtību.
Kā rāda pieredze, daudzi (jau esot savā galamērķī) iekrīt uz vietējo operatoru piedāvājumiem. Tie vienmēr izskatās vilinoši, taču nepieredzējušam ceļotājam neienāk prātā, ka piedāvājumā ir tikai noteikti pārvadātāji, restorāni un viesnīcas. Bez profesionāla redzējuma var izrādīties, ka rezultātā ir krietni jāpārmaksā.
Vai aģentūras pakalpojums ir cenas vērts?
Labs ceļojums nenozīmē tikai labu galamērķi. Ja ik uz soļa ir neērtības un pārdzīvojumi, to noteikti nevar saukt par labu ceļojumu. Lai atrastu labu ceļojumu, nevajadzētu izvēlēties lētāko starpniecības piedāvājumu, jo arī šeit darbojas zelta likums, ka par visu tiek maksāts.
Šobrīd konkurence tūrisma aģentūru starpā ir ļoti sīva, tādēļ ir vērts iepazīties ar visu iespējamo piedāvājumu līdz pat biļetēm uz muzejiem un vietējā transporta rezervēšanu. Ja kāds piesakās ceļojumu izplānot ļoti lēti, tad noteikti ir jārēķinās ar pārpratumiem.
To gan īsti nevar apgalvot par tiešsaistes ceļojumu aģentūrām, jo tām nav tradicionāli augstie biroja izdevumi, kā tas ir klātienes firmām. Kamēr gan vienā, gan otrā pusē piedāvājums ir līdzīgs, tiešsaistes kompānijas var atļauties sev zemāku komisiju.
Tas viņām arī palīdz ienākt un nostiprināties tūrisma pakalpojumu tirgū. Protams, šāda konkurence ir savā ziņā izdevīga ceļotājiem.
Vai oriģinalitāte ir neviltota?
Atsevišķas tūrisma kompānijas specializējas noteikta veida tūristu apkalpošanā. Tas varētu būt gastronomiskais tūrisms, arhitektoniskais, koncertu, veselības un cita veida tūrisms.
Dažas citas cenšas būt oriģinālas, reklamējot unikālus galamērķus un maršrutus. Tiek solīts īsā laikā aptvert pilnīgi visas attiecīgā galamērķa vērtības, ko pašiem ceļotājiem bieži vien ir gandrīz neiespējami izdarīt. Šajos gadījumos nav nemaz tik viegli noskaidrot, vai darīšana ar mārketinga trikiem, vai arī piedāvājums ir patiešām reāls.
Kā novērtēt aģentūras kompetenci?
Daudz var palīdzēt tiešu jautājumu uzdošana. Saņemtās atbildes uzreiz parāda, vai aplūkojamā ceļojumu aģentūra patiešām pārzina vietējos apstākļus un vai viņu pakalpojums ir patiešām uzticams. Ir liels pluss, ja kāds no darbiniekiem ir bijis uz vietas galamērķī.
Ārkārtīgi vērtīgas ir klientu atsauksmes, taču ir jāprot atšķirt, kas no ievietotajiem komentāriem ir patiesība, un kas ir lapas veidotāju “nopelns”. Ja atsauksme ir kritiska un ievietota patērētāju interešu aizsardzības portālos, liela nozīme ir tam, vai aģentūra ir sniegusi atbildi, un kāda ir šīs atbildes kvalitāte.